Lars
Petersen éppen fáradtan tért haza egy munkával teli nap után, amikor
szomszédja, egy keménykötésű tengerész kopogtatott az ajtaján, és lépett be.
Nem telt el sok idő, és ők ketten élénk beszélgetésbe merültek. – Tudod Lars – mondta a szomszéd -, minden, amit erre
válaszolhatok, az, hogy te keresztyén vagy, én pedig meggyőződéses ateista. Nem
hiszek sem az ISTENBEN, sem a mennyben, sem a pokolban. Számomra mindez nem
létezik.
-
Akkor lenne hozzád egy kérésem – felelte
Lars.
-
És mi lenne az? – kérdezte kíváncsian a
szomszéd.
-
Nos, ígérd meg nekem, hogy három este
egymás után, lefekvés előtt elmondod ezt: „Öröklét! Öröklét! Vele találkoznom
kell! A mennyben nem hiszek, a poklot tagadom. ISTENT nem fogadom el. Hová
megyek!
Rendben
van! – felelte a szomszéd nevetve. – Nem fog nehezemre esni, hogy felmondjak
egy ilyen versikét.
Nem
sokkal ezután elbúcsúzott Larstól és hazasietett. De még mielőtt ezen az estén
nyugovóra tért volna – a lámpát már eloltotta -, elismételte, ahogyan megígérte,
ezeket a szavakat: „Öröklét! Öröklét! Vele találkoznom kell! A mennyben nem
hiszek, a poklot tagadom. ISTENT nem fogadom el. Hová megyek?”
Másnap
este úgy érezte – maga sem tudta miért -, hogy égve kell hagyni a lámpát, amíg
elmondja azokat a szavakat lefekvés előtt. Furcsán érezte magát. Sajátos
gondolatok kergették egymást fejében.
Csaknem
összeszorította torkát egy félelmetes érzés. Végül azonban összeszedte magát,
és halkan belefogott: „Öröklét! Öröklét! Vele találkoznom kell! A mennyben nem
hiszek …” – Hírtelen elakadt. Nem volt képes kimondani: „ISTENT nem fogadom
el.” Egy szent, igazságos ISTEN közelségét érezte, aki kegyelmével és
szeretetével kezdett fényt gyújtani lelkének éjszakájában. Hosszabb szünet után
ezt suttogta: „Hová megyek?”
Lelkiismerete
megadta a választ: „ A pokolba mégy” – hallotta belülről. Nagyon nyugtalanul
feküdt le, az álom azonban messze elkerülte. Szíve mélyéből vágyott a másnap
reggel után, mert remélte, hogy akkor majd nyugodtabb lesz. Eljött az új nap,
de neki nem hozott nyugalmat; ellenkezőleg, félelme
óráról órára növekedett. Szívesen átsietett volna Larshoz, hogy elpanaszolja
neki a baját;
de büszkesége visszatartotta.
A
lelkében növekvő félelem a következő éjszaka érte el a csúcspontját. Nem volt
képes az ágyban maradni. Nyugtalanul járkált fel-alá a szobában. Amint reggel
lett, átsietett Larshoz, még mielőtt az munkába indult volna. Néhány szóval
elmondta neki, hogy teljesítette kérését, és szinte kétségbe esett. Azután
nagyon izgatottan megkérdezte: - Lars, mit csináljak, mit tudsz te tenni értem?
Semmit
– felelte Lars nyugodtan. – Semmit.
Akkor
mit kell tennem nekem? – kérdezte a
szomszéd nagyon nyugtalanul.
Semmit
– hangzott a válasz, amit Lars ezúttal is adott -, egyáltalán semmit.
Micsoda? Semmit? Annak ellenére, hogy majdnem a
legnagyobb félelem lett úrrá rajtam, közel vagyok a kétségbeeséshez.
Nem,
semmit – ismételte Lars gyengéd, de határozott hangon, és nyugodtan állt a
szomszédja előtt, aki csodálkozva nézett rá. De ekkor kitört belőle a szó: -
Képes vagy borzalmas félelmem láttán is ilyen nyugodtan állni előttem, és azt
mondani nekem, hogy semmit sem tudsz tenni értem? Te, aki keresztény vagy, én
pedig elveszett bűnös, aki a pokol felé tart. Itt tudsz állni ilyen nyugodtan,
azzal a gondolattal, hogy felelős vagy kétségbeesett állapotomért, mert te
vittél bele ebbe a nyomorúságba, és még azt tudod mondani: „nem tehetek érted
semmit”?
Igen
- felelte Lars barátságosan ugyanazon a nyugodt hangon, mint előtte. – Én
valóban nem tudok tenni érted semmit; ugyanolyan tehetetlen
vagyok és egészen ráutalva ISTEN kegyelmére. Nem tehetsz semmit te sem, és nem tehetek semmit én sem –
egyáltalán semmit.
De
– folytatta Lars, miközben a szeme ragyogott, és ujjával felfelé mutatott -,
tudok neked beszélni valakiről, aki
egyedül képes megmenteni, és ez a valaki JÉZUS KRISZTUS, ISTEN FIA. Ő azért
jött ebbe a világba, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett. Meghalt a
kereszten bűneinkért, és magára vette azt a büntetést, amelyet mi érdemeltünk
meg. Ő már mindent megtett azért, hogy megmeneküljünk;
most már rajtunk múlik, hogy ezt elfogadjuk. Aki az ÚR JÉZUSHOZ jön, és neki
őszinte imádságban bevallja a bűneit, az megmenekül.
Ebben
a pillanatban ISTEN fénye bevilágított a szomszéd szegény, sötét szívébe, aki
eddig büszkén utasította vissza a Bibliát és ISTENT. Nagyon jól emlékezett
mindazokra a szavakra, amelyet Lars, korábbi beszélgetések során már elmondott
neki. Most azonban megismerte azt a valakit, aki helyette, az ő bűneiért is
meghalt. Habozás nélkül megkérte Larsot, hogy imádkozzék vele, hogy az Úr Jézus
bocsássa meg neki minden bűnét, és mentse meg őt. Abban az órában nyugtalan
szíve békességre lelt ISTENnel, és az ateistából JÉZUS KRISZTUS meggyőződéses
követője lett.
Vajon
sokan közülünk nem ugyanilyen közömbösen és vaktában élnek-e legalább is, ami
az előttünk való örökkévalóságot illeti? Egyik a másikat szajkózva mondja:
„Együnk és igyunk, mert holnap úgyis meghalunk!” Egészében véve mindig
ugyanannak a dallamnak a mintájára megy minden: „Élvezzétek az életet …”, a pénzt,
jó ételt és italt – és minden egyébben is élvezni azt, amit az élet nyújt.
ISTEN? Semmi
közünk hozzá! Bűn? Mi az, hogy bűn?
Élvezni akarom az életet. Halál? No
igen, mindenkinek meg kell halnia. El kell ismernünk, hogy a „holnap meghalunk”
egy kissé nyugtalanítóan hangzik, úgy, mint a lélekharangok. Azért jól tesszük,
ha ezt a „holnapot” a messze távolban képzeljük el. Addig eltelik még egy „fél
örökkévalóság”, ezzel vigasztaljuk magunkat. – És úgy egyesek belevetik magukat
a munkába, mások fokról fokra lépnek fölfelé a siker létráján, vagy egyik
élvezetből a másikba tántorognak, míg – igen, míg eljön a hirtelen kijózanodás,
és egy tompa hang ezt parancsolja: Végállomás, tessék kiszállni! – A vonat áll.
Vége a dalnak, egyszerre csak csönd lesz. Rettenetesen nagy csönd! És azután? –
Azután jön az elszámolás, a visszavonhatatlan döntés nagy napja;
és jön a hosszú, aggasztó örökkévalóság!
Ezt
feleled: Nem hiszek a pokolban. – de legkésőbb egy másodperccel a halálod után
meg fogod változtatni a véleményedet! Milyen borzalmas lesz, ha akkor
felismered, hogy megmenekülhettél volna,
de nem akartad! Így fogsz kiáltani: „Bár csak megtértem volna a bűneimből
JÉZUShoz!” De újra és meg újra ugyanazt a választ hallod: Elvesztél! – Elvesztél! – Örökre túl késő! – Túl késő! – Túl késő!
Minden
szívverésünk egy lépéssel közelebb visz az örökkévalósághoz! Minden óra,
amelyet továbbra is JÉZUS nélkül, megváltás nélkül élsz egy lépéssel közelebb
visz az örök ítélet rettenetes helyéhez!
Élni akarok! –
válaszolod -, és nem engedem, hogy az életörömömet elrontsa a halál gondolata.
– Egy pillanat! Összetéveszted a nyomorúságos vegetálást a beteljesedett
élettel, amely valóban érdemes arra, hogy éljünk.
Vajon
miért hessegetjük el egyáltalán a halál gondolatát, és miért nem akarjuk
elfogadni, hogy van menny és van pokol? Persze az, aki azt kívánja, hogy a
halállal minden véget érjen, annak megvannak erre a jó okai. Rossz
lelkiismeretnek elég oka van arra, hogy elrejtőzzék az élő ISTEN elől, és azt
kívánja, hogy a halállal érjen minden véget. Mivel az ember szeret továbbra is
a bűnben élni, nem szabad a halál után örökkévalóságnak, további életnek
lennie, a pokol pedig vallási fanatikusok találmánya kell, hogy legyen.
Bizony
a bűn megszédíti, elködösíti a fejet, elsötétíti az értelmet az ember szívét
egyre jobban hálójába vonja. – Tudod-e, hogy halt meg Nietzsche, aki tagadta ISTENT, őrültként halt meg? Volteire borzalmas véget ért, átkozta
saját magát. Lenin elborult elmével
halt meg. Te is így akarod itt hagyni ezt a világot, borzalmakkal és
rettenetesen, és az ördögökkel és az ő démonaival és minden elkárhozottal
együtt akarsz szenvedni az örök tűz tavában? Közvetlenül a halálod után, még
mielőtt a koporsódat a földbe eresztenék, megérzed a pokol lángjának rettenetes
kínjait. A legünnepélyesebb temetés sem adhat enyhülést pokolbeli kínjaidra.
Ott már minden megbánás túl késő!
Mindegyikünk
itt rendezi el, hogy hol tölti el az örökkévalóságot. Itt nincs semlegesség,
nincs „is-is”, hanem csak „vagy-vagy”!
Amiért
életed során fáradságosan megdolgoztál, és amit felépítettél, amiért odaadtad
az erődet és az idődet, azt egyszer mind itt hagyod. Csak egyet viszel át magaddal
a halál küszöbén az örökkévalóságba: meg
nem bocsátott bűneidet és vétkeidet! – Igen minden meg nem bocsátott
hazugság és képmutatás, minden meg nem bocsátott erkölcstelenség és paráznaság,
házasságtörés, lopás, kiengesztelhetetlenség; minden gyilkosság, egy
terhesség megszakítása is; az okkultizmus, varázslás vagy spiritizmus minden bűne
egyszer ellened fog tanúskodni, és az örök kárhozatra ítél téged.
Nem
Isten az, aki a kárhozatodat akarja, hanem Te ítéled el magad erre az örök
kínra és fájdalomra, ha továbbra is bűnben élsz! Ő nem a poklot, hanem a mennyet szánta neked. De engedi, hogy Te
válassz a pokol és a menny között! A menny el van készítve a számodra, hogy
örökre megmenekülhess. ISTEN nem akarja, hogy elvessz. Ő egyáltalán nem akarja,
hogy jövőd a pokol legyen. ISTEN azt
akarja, hogy engedd magad megmenteni. Te önkéntes, szívbéli döntéseden
múlik, JÉZUS mellett, vagy JÉZUS ellen. Az a kérdés, hogy meg akarsz-e
menekülni?
Ha
igen, akkor imádkozz mindjárt most őszinte szívvel: „ÚR JÉZUS, úgy jövök
hozzád, ahogy vagyok. Sajnálom, hogy eddig nélküled éltem, a bűnben, és nem
kerestelek téged. Bocsásd meg, kérlek minden bűnömet. Átadom neked az egész
életemet. Legyél mától kezdve Te az életem URA. Köszönöm, ÚR JÉZUS, hogy Te
kiontott véreddel megváltottál és megszabadítottál a bűn és az ördög
szolgaságából. Csak a tied akarok lenni. ÁMEN.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése